C2C for OBE Part 2

เพื่อติดตามผลการนำแนวทาง Outcome-Based Education ไปใช้ในการออกแบบหลักสูตรจากที่ได้เข้าอบรมในครั้งก่อนหน้านี้ แต่ละหลักสูตรจะต้องทำการบ้านการออกแบบ ELO แบบย้อนกลับ (backward design) ส่งและมาอภิปราย เพื่อนำไปใช้ในการออกแบบหรือพัฒนาหลักสูตรต่อไป

วันพฤหัสบดีที่ 26 มกราคม 2560

  • Opening session and introduction to the S&R-1
  • W1: Self-Assessing the OBE implementation – Review and correct the ELOs, BCD and CM (Share and Learn, Group Discussion and Q&A)
  • W2: How to approach teaching and learning and assessment schemes to aligning the ELOs (Lecture, presentation, and Q&A)
  • W3: Develop course learning outcomes (CLOs) and course syllabi (lecture, presenation, and Q&A)
  • Closing session

เอกสารประกอบการอบรม

  • กำหนดการ
  • Handout 1: C2C to OBE: S&R-1 Approach Teaching and Learning and Assessment Schemes to align with ELOs in Curriculum Design by Chavalit Wongse-ek, Veeradeth Panvisavas, Ornlatcha Sivarak
  • Worksheet 1 (EX01) Rubric for Assessing the OBE implementation
  • Worksheet 2 (EX02) Template for Implementation Plan

ลิงก์ที่เกี่ยวข้อง

Solverwp- WordPress Theme and Plugin