เพื่อติดตามผลการนำแนวทาง Outcome-Based Education ไปใช้ในการออกแบบหลักสูตรจากที่ได้เข้าอบรมในครั้งก่อนหน้านี้ แต่ละหลักสูตรจะต้องทำการบ้านการออกแบบ ELO แบบย้อนกลับ (backward design) ส่งและมาอภิปราย เพื่อนำไปใช้ในการออกแบบหรือพัฒนาหลักสูตรต่อไป
วันพฤหัสบดีที่ 26 มกราคม 2560
- Opening session and introduction to the S&R-1
- W1: Self-Assessing the OBE implementation – Review and correct the ELOs, BCD and CM (Share and Learn, Group Discussion and Q&A)
- W2: How to approach teaching and learning and assessment schemes to aligning the ELOs (Lecture, presentation, and Q&A)
- W3: Develop course learning outcomes (CLOs) and course syllabi (lecture, presenation, and Q&A)
- Closing session
เอกสารประกอบการอบรม
- กำหนดการ
- Handout 1: C2C to OBE: S&R-1 Approach Teaching and Learning and Assessment Schemes to align with ELOs in Curriculum Design by Chavalit Wongse-ek, Veeradeth Panvisavas, Ornlatcha Sivarak
- Worksheet 1 (EX01) Rubric for Assessing the OBE implementation
- Worksheet 2 (EX02) Template for Implementation Plan
ลิงก์ที่เกี่ยวข้อง